Mazda MX-6 Forum banner
41 - 60 of 71 Posts
Z powodzeniem wymieniłem silnik i jestem bardzo zadowolony z jego osiągów. Stan silnika jest doskonały, przejechałem ponad 2 tys. km i nie ubyła ani kropla oleju silnikowego.

Ale wciąż miałem wątpliwości co do jego mocy....to 64 KM, 71 KM lub 78 KM i po spędzeniu kilku godzin znalazłem R2 max power

to pierwszy link pokazujący 79 KM, to furgonetka Bongo
MAZDA Bongo Van (3 seats) 2.2D (79Hp) technical data. Power. Torque. Fuel tank capacity. Fuel consumption. Load capacity.
Japońscy producenci używają (Pferdestärke PS) metrycznej mocy, która jest równa 735,5 watów po przeliczeniu na KM to ok. 77,85 KM

w tym linku przeczytaj 2. post
Mazda B-Series (B2200/B2500) - Page 183

sprawdź też ten link
Mazda E2200 2.2 D funicular DA 3 Teupen 26 meters 1999 Other vans/trucks up to 7,5t Photo and Specs

także te
1996 Kia Sportage 2.2 Diesel De Luxe fuel economy review (model for Europe Belgium)

http://www.automobile-catalog.com/car/1996/1342355/kia_sportage_2_2_diesel_2-dr.html

Asia Motors Rocsta 2.2 Diesel Hardtop 1993 - 1999 Car Specs and Technical Auto Data Specifications and Fuel Consumption and MPG

z tej strony możesz uzyskać informacje o rozmiarze tłoka
Mazda Industrial & Mazda Marine Diesel Engine Parts - Parts Supply Corporation - EngNet

Otwór silnika R2, skok, korbowód, wał korbowy i wszystkie specyfikacje części
www.engineservices.co.nz/Mazda 12.pdf

Instrukcja serwisowa Mazdy E2200
http://eboero.free.fr/lkqsdhqlsk_RT_russek/Pocket_mechanic_mazda E2000_E2200_russek_publications.pdf

Linki do instrukcji Mazdy 626
Index of /ftp-uploads/Mazda/626
 
Discussion starter · #42 ·
Cokolwiek robisz, upewnij się, że nie ma wycieków płynu chłodzącego, w przeciwnym razie powietrze w kanałach chłodzenia głowicy cylindrów spowoduje jej szybką śmierć.
 
Szefie, czy masz obrotomierz w swoim 626 i jeśli tak, to proszę powiedz o jego połączeniach. Mam sezon obrotomierza na pompie, ale nie działa z panelem wskaźników.
 
Discussion starter · #44 ·
Obrotomierz w moim 626 łączy się z czujnikiem w pompie wtryskowej.

Niewiele więcej można na ten temat powiedzieć.
Być może czujnik jest uszkodzony w silniku zastępczym.

Ewentualnie, czy zestaw wskaźników został zmodyfikowany dla poprzedniego silnika, który się tam znajdował?
 
Chcę się tylko upewnić, że obrotomierz łączy się bezpośrednio z przewodami czujnika IP.
Chodzi mi o to, czy jest jakieś urządzenie pomiędzy nimi, czy nie.
A mój obrotomierz działał w silniku benzynowym i jestem pewien, że został zmodyfikowany, ale teraz uruchomienie go na silniku Diesla to dla mnie problem.
Planuję zdobyć wewnętrzną płytkę obrotomierza z innego pojazdu z silnikiem Diesla, a drugą częścią jest wymiana czujnika obrotów, jeśli nie zadziała.
 
Discussion starter · #46 ·
W 626 łączy się bezpośrednio z czujnikiem IP.

Przyjrzałem się schematowi dla modelu benzynowego i jedyną różnicą jest to, że ten sam przewód idzie do -ve cewki zapłonowej.
 
Cześć szefie, jak się masz?
W zeszłym tygodniu przebudowałem moją pompę wtryskową R2 z powodu zużytego wirnika głowicy z powodu kropli wody w oleju napędowym.
Teraz utknąłem na stosunku paliwa...
Chodzi mi o to, ile paliwa (cc) powinno być wtryskiwane na ile (obr/min) i suwów?
Mój przyjaciel, który ma stanowisko testowe pompy diesla, ustawił paliwo na 4 cm3 na 100 suwów przy 1000 obr/min, ale nie jestem zadowolony.
Silnik traci moc, a reakcja na gaz jest bardzo słaba.
Proszę o wskazówki i czy uważasz, że powinienem dostosować stosunek paliwa do silnika o podobnej pojemności od innego producenta, takiego jak Toyota itp.. . .?
 
Discussion starter · #48 ·
Czy masz zainstalowany separator wody w swoim samochodzie? Jeśli nie, powinieneś.

Książka dla RF ma szczyt na poziomie 36 na 1000 @1375 i jest w miarę płaska między 600 a 2325. Jest więc całkiem blisko.

Jednak liczby powinny być dość spójne dla tej samej pojemności skokowej innych silników.
Ilość jest często kompromisem między mocą a dymem z wydechu.
 
Książka dla RF ma szczyt na poziomie 36 na 1000 @1375 i jest w przybliżeniu płaska między 600 a 2325. Jest więc dość blisko.
Co masz na myśli przez 36 na, czy to 3,6 cm3 i nie zainstalowałem separatora wody?
Szukałem dużo o stosunku paliwa Toyota 3c (2184), ale się nie udało
Używają również większego zespołu wirnika głowicy w porównaniu do Mazdy
Nawet Toyota 2c ma wirnik 9 mm i
3c też
Proszę zamieścić zrzut ekranu z instrukcji obsługi silnika Rf.
 
Discussion starter · #50 ·
36 cm3 na 1000 uderzeń, podzielone przez 10 to 3,6 na 100.

Zabiorę WSM do pracy jutro i umieszczę tę stronę na skanerze.

Przy okazji, separatory wody są do siebie bardzo podobne, wystarczy wziąć jeden z dowolnego diesla i zrobić wspornik, jeśli nie możesz znaleźć właściwego, to uchroni cię przed ponowną naprawą pompy wtryskowej.
 
Discussion starter · #51 ·
 
Dzięki za zamieszczenie wykresu stosunku paliwa
Czytałem wiele plików PDF silników o podobnej pojemności skokowej, ale tylko Toyota krótko udostępniła stosunek paliwa.
4 cm3 to za mało dla R2 i czujesz bardzo słabą reakcję na gaz, więc ręcznie zwiększyłem dawkę paliwa do 7 cm3 (pół obrotu śruby regulacji pełnego obciążenia dodało 3 cm3).
Ale było za dużo paliwa. Poczułem to, ponieważ wskaźnik temperatury zaczął rosnąć po kilku kilometrach podczas jazdy z prędkością 105 km/h na 5 biegu
Po naciśnięciu pedału wyraźnie widziałem czarny dym w lusterku wstecznym, czego nigdy nie obserwowałem, gdy pompa była ustawiona na ustawienia fabryczne, więc zmniejszyłem dawkę paliwa.
Ostatecznie ustawiłem stosunek paliwa w moim silniku na około 5,5 cm3 i jestem bardzo zadowolony
Dobrze ciągnie i ma najlepsze mpg, jakie kiedykolwiek miałem
ale wciąż nie jest to samo, co powinno być i zakładam, że powinienem być między 6 a 6,5 cm3
Spróbuję to wyregulować na maszynie do testowania na stole probierczym silników Diesla, ponieważ P znowu jest słaby i miałem kilka ataków serca (blokada powietrzna), to długa historia, którą kiedyś udostępnię
 
Discussion starter · #53 ·
Tak, nie zapomnij, że to dla RF, więc będzie co najmniej 10% niskie, a RF rozwija moment obrotowy inaczej niż R2, który ma dłuższy skok, co oznacza więcej paliwa przy niskich obrotach.

W moim doświadczeniu, jeśli widzisz czarny dym w lusterku wstecznym, to o wiele za dużo paliwa.
Potrzebujesz prawie kogoś, kto będzie jechał za tobą z radiem dwukierunkowym, abyś mógł mieć lepsze pojęcie.

Mieszkam w mieście, więc zmniejszam dawkę paliwa regulatora, aby nie denerwować innych kierowców dymem, ale pozwalam na nieco więcej pełnego zasilania 'przepustnicy'. W ten sposób zawsze mogę wybrać, ile dymu zostanie wyprodukowane prawą stopą.

Ponadto w tej chwili mój silnik spala trochę oleju dzięki złym uszczelnieniom trzpieni zaworów, co oznacza, że moje zapotrzebowanie na paliwo jest nieco niższe niż normalnie.
 
Tak, to jest dla silnika R F, ale oba silniki mają głowicę wirnika 8 mm, ale inny stosunek paliwa. Jeszcze jedno, zauważam, że Toyota używała większych głowic wirnika I P w silnikach o małej pojemności skokowej w porównaniu do Mazdy, na przykład 2c ma wirnik 9 mm i generuje więcej mocy niż R2 przy wysokich obrotach, około 4700. Czy myślisz, że możemy zamienić pompę Nd Denso na R2? Pompa Nd Denso jest również klonem Bosch i zexel vice versa.
 
Tak, nie zapomnij, że jest to dla RF, więc będzie co najmniej 10% niskie, a RF rozwija moment obrotowy inaczej niż R2, który ma dłuższy skok, co oznacza więcej paliwa przy niskich obrotach.

W moim doświadczeniu, jeśli widzisz czarny dym w lusterku wstecznym, to oooogromnie za dużo paliwa.
Potrzebujesz kogoś, kto będzie jechał za tobą z radiem dwukierunkowym, abyś mógł mieć lepszy obraz sytuacji.

Mieszkam w mieście, więc zmniejszam dawkę paliwa w regulatorze, aby nie denerwować innych kierowców dymem, ale pozwalam na nieco większe pełne "gazowe" zasilanie paliwem. W ten sposób zawsze mogę wybrać, ile dymu zostanie wyprodukowane prawą stopą.

Plus w tej chwili mój silnik spala trochę oleju dzięki złym uszczelnieniom trzpieni zaworów, co oznacza, że moje zapotrzebowanie na paliwo jest nieco niższe niż normalnie.
Jeśli się nie mylę, możesz wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy.
Wymień i ciesz się
 
Discussion starter · #56 ·
Jeśli się nie mylę, możesz wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy
Wymień i ciesz się
Tak, to prawda. Mam narzędzia i nowe uszczelniacze trzonków zaworowych gotowe do użycia, tylko nie miałem czasu.

Nie widzę powodu, dla którego nie mógłbyś użyć pompy ND.

W USA wersje FWD RF (w 626 i Escort) otrzymały pompę ND, a tutaj w Australii dostaliśmy Diesel Kiki (Zexel). Z tego, co wiem, są one wymienne.

O ile da się ją fizycznie przykręcić, prawdopodobnie zadziała.
 
Witaj Szefie
Czy Mazda RF i R2 mają tę samą komorę olejową (misę olejową), ponieważ moja komora silnika przecieka i szukam, a znajomy ma RF, czy pasuje bezpośrednio bez żadnych przeróbek?
I co sądzisz o turbodoładowaniu silnika wolnossącego, jakie części muszę wymienić, jak korbowód lub głowicę? I czy niezawodne jest zamontowanie turbosprężarki w R2?
 
Discussion starter · #58 ·
Miski olejowe FWD i RWD są różne, ale o ile wiem, między RF i R2 RWD są takie same. Nie słyszałem wcześniej o wycieku z miski olejowej, z wyjątkiem użycia uszczelek korkowych. Sama miska olejowa nigdy się nie psuje.

Ktoś użył uszczelki korkowej w moim samochodzie, zanim go kupiłem, wszędzie wyciekał olej. Użyłem uszczelniacza, jak zaleca WSM i od tego czasu nie wyciekła ani kropla.

Jeśli chodzi o turbodoładowanie. Znam sporo osób, które z powodzeniem turbodoładowały silnik NA. Wiem, że fabryczne turbo ma nieco niższy stopień sprężania (20,9:1) i większe łożyska małych końców, ale wydaje się to nie robić żadnej różnicy pod względem niezawodności.

Poniżej 20 psi wydają się wytrzymywać. Planowałem pozostać przy 15-17 dla niezawodności. Fabryczne doładowanie wynosi 10-12 psi. Słyszałem o ludziach podnoszących głowicę powyżej 20 psi.

W tym kraju sprzedawano zestawy turbo aftermarket dla R2.

Nie zapomnij, że Mazda nadal używa tych samych korbowodów z wczesnego RF-T w najnowszym silniku 2.0 RF turbo Common rail, wytwarzającym 360nm. Powiedziałbym, że są dobrze zaprojektowane. Pręty NA powinny być w porządku dla lekko doładowanego R2.
 
Oba fundamenty silnika pękły, a głupi mechanik nie zwrócił na to uwagi i odciął dolną stronę miski olejowej, która dotykała metalowego wspornika pod tą miską i ponownie ją zespawał. Teraz minęły 4 miesiące z cieknącą miską olejową, ale tym razem wlałem 2 litry oleju, który wyciekł.
 
Mam ograniczoną wiedzę na temat turbodoładowania i kontroli doładowania itp.
Słyszałem, że tłoki turbo różnią się od tłoków silników wolnossących i pomp, wtryskiwaczy.
Planuję zamienić głowicę mazda rf i wszystkie części turbo, czy jest ona kompatybilna z R2?
 
41 - 60 of 71 Posts